Hey ok?

Den här dagen har inte varit helt ok. Fast det började nog i går kväll. Peter ville gå ut i skogen och för en gångs skull följde jag (och därmed Tyko) med. Jag testade yllesjalen för första gången och det är jag väldigt nöjd med.

Vi åkte en bit bort och gick en bra bit in i skogen. Efter ett tag började det regna. Men Peter ville inte ge sig; lite mer svamp ville han hitta. Så när det väl hällregnade kunde vi inte heller ta samma väg tillbaka för den vägen fanns ju ingen svamp. Så han ledde oss rakt ut i snårskogen. Bokstavligen. Det var nätt och jämnt att man kunde ta sig fram. Dessutom var allt genomblött för inte räknade vi med att det skulle regna. Det enda som var torrt var fötterna. Och Tyko. För nog håller ylle bort väta. Han var blöt om huvudet (trots mössa) men resten av honom var snustorrt. Enda nackdelen var att den röda färgen från sjalen färgade av sig när den blev blöt.

Väl hemma blev det varm choklad. Och jag gjorde nåt jag har drömt om i två månader; badade. Så det blev peeling, mask och skumbad. Tills Tykos skrik inte gick att ignorera mer. Ibland duger det inte med pappa tydligen.

I morse vaknade jag förvisso i tid men vem orkade gå upp? Inte Peter heller. Så aningen kaosartat fick jag i mig en smörgås (Karls ligger kvar i lunchlådan på byrån kom jag på nu dessutom). Precis när Peter åkt iväg kom jag på att Karls stövlar var i bilen så han fick vända och då hade han redan vänt för att hämta sin lunch. Men men... Smart som jag var tänkte jag ta lilla barnet i sjal och stora i vagn, då borde det gå fortare att gå. Men lilla barnet valde att spy ner trikåsjalen. Och både yllesjalen och bärselen låg i bilen. Och det vore onödigt att ringa tillbaks Peter ännu en gång. Så snabbt ner med Tyko i vagnen och snabba steg med Karl. Halvvägs började det duggregna och givetvis hade jag bara fleecejacka och inget regnskydd till vagnen. Men vi klarade oss. På tillbakavägen sken solen igen. Kantarellerna överlämnades till dagmamman med då ingen i vår familj äter svamp (förutom champinjoner vill säga).

Väl hemma tänkte jag passa på att sova på soffan. En timma innan jag skulle börja göra lunch lyckades jag somna och när jag väl vaknade var jag hur trött som helst. Men en underbar lunch bestående av vårrullar från Lidl blev det.

Med avtorkad sjal begav jag mig utan vagn till dagmamman för att hämta Karl igen. Mest för att se hur trikåsjalen ter sig. Och jag föredrar nog yllesjalen. Den är stabilare. Hela tiden kändes det som om jag skulle tappa Tyko.

På himlen tornades stora svarta moln upp. Nästan framme ringde dagmamman och undrade om jag gått hemifrån för annars kunde hon kört hem Karl. I Landvetter ösregnade det. Men vi hann ta oss både dit och hem utan en droppe regn. Men jag hämtar nog inte Karl utan vagn igen; han släpar benen efter sig ännu mer då.

Dessutom har jag i dag gått på att köpa en prenumeration av Bamse (Karls födelsedagspresent ursäktar jag mig med) och att gå igenom barnförsäkring med TryggHansa. Jag borde nog sova mer...

Kommentarer
Postat av: Alice

Precis... jobbigt att hämta ut alla paket på Posten istället för att lätt och smidigt få dem i brevlådan :)

2010-09-15 @ 21:41:52
URL: http://candiedpoison.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...