Lååång dag

I går var en intensiv dag. I alla fall enligt Karl. Till hans försvar ska sägas att han inte kom i säng förrän vid tio i söndags.

Min mor kom hit på morgonen och körde Karl till Mulle. Medan han var där grävde vi ner syrenbuskar, vattnade de nya plommonträden och grävde hål till växterna som skulle flyttas.

Vid tolv hämtade vi Karl och åkte hem och grävde lite till. Långt ifrån alla växterna blev flyttade men vi kom en bit på vägen i alla fall.

Sen ville Karl skura huset. Så medan jag var inne med Tyko stod de med borste och brunsåpa och skurade en del av framsidan på huset.

Efter det frostade vi av frysen. Japp, en sån där rolig syssla då man hittar mat man inte hade en aning om fanns. Så nu kanske man kan hitta saker. Och ett inköpsstopp har införts tills i alla fall hälften av maten är slut.

Flera gånger under dagen försökte Karl att somna på soffan. Till en början var det ok men att lägga sig där vid sex är mindre ok. Då hade han inte sovit i natt. Så vi höll igång honom till åtta och då fick min mor bära upp honom i sängen. Hon åkte strax därefter och vid nio hade jag och Tyko med lagt oss.

Peter då? Först jobb och sen fotboll. Och han somnade nog på soffan med; runt två märkte jag först att lampan (aka ledljuset) var släckt och han låg bredvid.

Just nu sover Karl för andra gången i dag på soffan. Och då gick vi inte upp förrän elva.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...