Bojkott av klädaffärer som säljer könsspecifikt till barn 26/2

En av mina modiga medsystrar Nina Ruthström har tagit ett intiativ värt att uppmärksamma.  Kopierat från hennes blogg:

Carola Magnusson kom med den briljanta idén att vi alla, så många som möjligt, går ihop och BOJKOTTAR ALLA AFFÄRER SOM SÄLJER KÖNSSPECIFIKA BARNKLÄDER. Vi kom fram till att en lördag efter löning borde det normalt handlas mycket och kanske därför märkas mer, så den 26 februari blir det av. Den dagen sätter vi inte vår fot i berörda butiker.

Jag har (hittills) fått
två ynka svar på de 14 mail med namninsamlingen jag skickade iväg till olika kedjor. Generellt verkar det som att klädföretagen försvarar sig med att ”den stora massan” vill ha uppdelade flick- respektive pojkkläder. Men hur vet de det!? När jag handlar väljer jag kläder från flickavdelningen till min son. Därför ska vi försöka motbevisa dem. Lör 26/2 är dagen för detta!

Sprid nu detta till alla ni känner och inte känner, på facebook, på era bloggar och hemsidor, skriv till er lokaltidning – det ska jag göra.

Jag har mailat världens bästa Gudrun Schyman, och fått svar.  Hon kommer hjälpa oss att sprida budskapet. Nu hjälps vi åt att göra det här stort mina vänner. VI SKA KÄMPA FÖR ATT GÖRA SKILLNAD!

Som Carola skrev: Namninsamlingar i all ära men ”money talks”.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...