Lillördag?

Jag börjar nog bli för gammal för sena kvällar. I går var Maria på besök och vi satt uppe till strax efter ett. Sen somnade hon under trappan. Eller ja; först i soffan och sen flyttade hon sig till madrasserna under trappan. Jag var uppe ytterligare nån timma tills Peter kom hem.

I morse var det upp tidigt och sov urdåligt gjorde jag så jag känner mig lätt bakfull. I väg med Maria till jobbet, förbi K-rauta för lite virke och sen hem. Jag och Tyko släpptes av och släpet lämnades hemma och sen iväg med Karl till dagmamman. Nu vill jag bara lägga mig och sova en timma eller tre men det kommer man ju inte göra. Trots att jag inte har några krav.

Vadan allt detta mitt i veckan då? Ja, Maria hade ledig dag och skulle komma på eftermiddagen. Check. Så på förmiddagen åkte vi iväg för att handla lite. Det var ändå (planerat) strömavbrott hemma så hur kul hade det varit att sitta här? Jag fick i alla fall tag i mitt Graffiti-lack till slut. Ica Maxi i Mölndal hade alla färgerna för 55:- stycket. Det var bara den svarta som lockade mig dock. Peter fick tag i saker till sitt garage och sen hem igen. Då hittade han en annons på Blocket; en maskin nere i Höör. Så den skulle han ju ha. Fixa cash, fixa släp, hämta upp Maria som kom med bussen och sen åkte han hemifrån strax innan fem. Och således inte hemma igen förrän mitt i natten. 

Så i dag är planen att göra mycket lite. Fast nog kliar det lite i mig. Men inte lika mycket som tröttheten tynger.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...