Tredje gången gillt

Det är nu tredje gången jag testar att göra chokladkakor. Och ett tredje resultat blev det. Alltså; första gången gjorde jag enligt receptet men hade vit choklad och 70%-ig choklad blandat istället för mjölkchoklad. Då blev de väääldigt lösa (läs feta) och rann ut lite väl mycket.

Andra gången var råsockret slut så jag tog farinsocker. Chokladen denna gång bestod av inte fullt lika mycket som stod enligt receptet (175 gram) då jag använde 90%-ig. Då blev kakorna ganska torra och såg mer ut som bondkakor.

Således en tredje gång. Nu tog jag ischokladen som stod i kylen från jul och ljust muscovadosocker istället för råsocker (japp, fortfarande slut). Nu blev det lite gott och blandat; några kakor blev som omgång ett och några som omgång två. Beroende på hur många chokladbitar de innehöll.

Nästa gång blir det nog riven choklad för att få de lite jämnare. För oavsett utseende så är de väldigt goda.

Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Gillar du inte att baka? :P

2011-01-19 @ 11:04:14
URL: http://leiabloggar.blogg.se/



Postat av: Mari

Leia: Jodå, det är det jag gör. Jag gillar inte att följa recept bara.

2011-01-19 @ 15:54:38
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...