Uträttat allt och lite till

I dag har varit en förvånansvärt produktiv dag. Det är som om vårvädret har satt fart på även mig.

Således lämnades Karl hos dagmamman och så åkte vi förbi mitt jobb och lämnade saker, sen iväg till Ikea för att hämta ut min vinst från Västtrafik. Ja, vi kunde ju inte gå därifrån utan att köpa något så överdelen till Karls kök införskaffades äntligen (han hade fått en peng av sin mormor till just det) och nya muggar och en uppsättning matningsredskap. Allt medan Tyko satt i EasyHugen. (EasyHug - Babybjörn 1-0.)

När vi ändå var i Kållered smet jag in på ArkenZoo (tidigare Huveröds) och köpte fler filter till katternas DrinkWell plus en extra behållare till den. De hade inte sanden jag önskade så vi åkte till Ulliz zoo i Partille där de minsann hade en 40-liters (som jag nämnde innan).

Vi tog vägen förbi Lerum hem för lite variation. Så då passade jag på att stanna vid Lindex och hämta ut Tykos Up&Go-paket från Liberoklubben. Och jag fyndade ett par byxor till gossebarnet med.

Sen hem. Äta lite mat innan Karl skulle hämtas. När han kommit hem städade vi kattlådor och fyllde på fodertunnan då DHL hade varit här med en 13,5 kilo-säck från Olivers petfood. Just nu diskas utvalda delar av fontänen och strax har katterna ren toalett med extra mycket sand, ny mat med oändligt förråd och rent vatten med extra behållare. Jag tror det är katterna som vunnit mest denna dag.

Ja, Karl och jag byggde ihop överdelen. Sen dess har det serverats kokta morötter och te. Tack tack. Just nu diskar han. En sån händig karl han kommer att bli.

Visst är jag värd de Delicatobollar vi köpte på Ikea nu? Och en kopp te i de nya muggarna.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oh my vad ni har fixat idag!

Jag hämtade ut Julias paket idag med (på Lindex Eriksberg?!) och jag får erkänna att jag är lite besviken... Det bästa i hela paketet (enligt Julia) var paketet med bindor, och jag får nog hålla med. :/

Men ett syck Up&Go blöja är testad iaf och den funkade ju.

2011-01-19 @ 20:46:59
URL: http://www.chamomilla.se



Postat av: Mari

Ja, när Karl fick sitt var det i alla fall med en liten boll att leka med.

2011-01-19 @ 20:55:07
URL: http://marzipanart.blogg.se/




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...