6 juni

Det var ett tag sen vi var ute på utflykt så dagen till ära åkte vi till Klädesholmen. Där firades Sillens dag.

Vi började dagen ganska lugnt och hade ännu inte bestämt vart vi skulle åka. Vi (jag) velade mellan Sillens dag, Skärgårdsbåtens dag, nationaldagsfirande i Karlsborg och Picknickfestivalen. Sillen vann då jag mest var sugen på silltallriken som utlovades.

Vi pausade under Tjörnbron med en lättare fika och vid Klädesholmen köptes en silltallrik där pengarna gick till Sjöräddningssällskapet. Min goda gärning för i år? Jag köpte två burkar Årets sill 2011 så nu är midsommar räddad. Om den räcker tills dess vill säga.

I övrigt? Silltunnerace och krabbfisketävling. Mest roligt för lokalborna tror jag. Men det var bättre än att sitta hemma och glo. Eller ta sig till Härryda hembygdsgård där det hölls kaffelotteri. På vägen hem stannade vi till vid IKEA så nu har Tyko en ny badbalja. Den gamla gillade inte att stå ute i ur och skur. Så när växellådan på Renaulten är nermonterad och potatisen kokt ska Musse Pigg-poolen och badbaljan fyllas.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...