Ego woman

Nu var det ett par år sen men jag vill minnas att när jag läste Carolina Gynnings Ego girl blev jag glatt överraskad. Jag tyckte att hennes bok var bra och fick en annan bild av henne. (Nej, jag såg henne aldrig i Big brother men är inte alla BB-deltagare av samma skrot och korn?)

Så häromdagen läste jag hennes andra bok; Ego woman. Då ställde jag mig frågan om det är jag som förändrats och inte gillar samma krafs som då eller om det är en avsevärd kvalitetsskillnad på de två böckerna. Eller har Gynning själv förändrats?

Boken gick mig mer eller mindre obemärkt förbi. Den hjälpte mot dötid på bussen men fick mig inte att vilha läsa framtida böcker av författaren (författarna; hon fick ju "hjälp").

Kommentarer
Postat av: Karin

Oh, precis så där tänkte jag med! Jag gillade också Ego Gril och tyckte att den var en skön blandning mellan kaxighet, humor och några fötter på jorden. Men Ego Woman, nej. Den gillade jag inte alls. Den där sköna kaxigheten var borta och jag tyckte mest att den handlade om hur mycket bättre hon var än alla andra på ett inte så intressant sätt. Synd för jag gillar verkligen henne.

2011-06-16 @ 22:13:04
URL: http://welcometothejungle.bloggproffs.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...