Söndagstur

I går packade Karl sina saker och for till landet med sin mormor. Det innebar att vi hade sovmorgon i dag. Fast ja; Tyko har haft lite feber ett par dagar och har således sovit i vår säng. Vilket innebär att man inte sover så jättebra. En mycket liten kille som tar alltför stor plats.

Men klockan var efter nio när vi väl gick upp. Och då var det chill fram till elva. Sen for vi en sväng till familjen Larsson. Vi tackar och bockar för en trevlig stund och god middag. Tyko har sedan vi for därifrån sovit i bilen.

Ja, jag ska nog erkänna att jag varit lite ambitiös med. I går revs alla sängkläder ur sängarna och de tvättas nu. Täcken och allt. Blommorna har fått komma ut på altanen för lite frisk luft och regn. Altandörren är färdigmålad på ena sidan och inväntar två lager på andra. Hyllan till Karls lekstuga är grundmålad och målad på ena sidan. Egentligen skulle den bli rosa men färgen hade torkat i burken. Det får bli vit med rosa hyllremsa istället. Jag har hittat en urtjusig sak hos Broarne. Förhoppningsvis tycker Karl om den lika mycket som jag.

Jag har ett mål innan Karl kommer hem; lekstugan ska vara färdigpiffad. Vi får väl se...

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...