Vad kostar det att se bra ut?

I går fick jag tummen ur och åkte till optikern. Peter höll på att byta kamrem så det fick bli buss. Lite drygt med de trista väntetiderna som är mellan byten på helger men Stephen King höll mig sällskap.

Synen har inte förändrats särskilt, lite bättre på vänster öga till och med. Så nu är det "bara" -8,00. Ett par linser fick jag med mig hem. Jag tror dock inte att jag kommer att återgå till det; jag är alltför bekväm av mig. Men visst saknar jag att kunna använda solglasögon.

Minsann om jag inte hittade en båge jag blev oerhört förtjust i. Men som alltid är det det finaste som kostar. Båge 2500:- plus glas 2900:-. I det här fallet var det givetvis det chiqueaste (hur böjer man det egentligen?) och pråligaste jag fastnade för. Den rosa bågen låg ensam i en monter med en fin ask och ett pärlhalsband. Den fanns även i svart men det var den gråmelerade bågen som följde med hem för påseende (godkännande?). Den och en Polo i brunt. Oroa er inte; den bruna bågen görs i svart med röd insida så det är inte den bruna som är aktuell i så fall.

Frågan är bara; är Efva Attling-bågen värd sitt pris? Jag med mina flaskbottnar hade gärna tagit den snordyra slipningen dessutom men den låg på 6000:- så nästbästa alternativet gör att ett par glasögon skulle hamna på 5400:-.


Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...