Filmiskt

Jag vet att jag inte borde bli besviken men jag lyckas ändå.

För ett tag sen läste jag Vem vill bli miljardär och konstaterade att det var en av de bästa böcker jag läst på väldigt länge. Den fastnade på något sätt även långt efter att jag läst färdigt boken.

Så i dag såg jag i tablån att Slumdog millionaire sänds på tv. Som jag, ärligt talat, undvikit. Jag blir så besviken över prisvinnande filmer. Men boken var ju så bra så jag var tvungen att ge den en chans.

Men jag upprepar första stycket; jag vet att jag inte borde bli besviken men jag lyckas ändå. Som vanligt faller filmen utanför ramarna (på ett negativt sätt) och följer inte alls storyn. Jag förstår att man inte kan filmatisera allt; en Ben hur är alldeles tillräckligt. Men man kan väl försöka hålla sig till samma karaktärer i alla fall.

Filmen är ännu inte slut. Just nu paus. Som om det förbättrar läget. Hoppas de inte ändrat slutet bara...

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...