30 plus

Allt från små Mi lajki-charms till stor tavla packades upp ur paket i går. Ett flertal värmande tesorter och god choklad blev det med. Jag är numera dessutom fullkittad vid regn tack vare varma strumpor, nytt regnställ och söta vantar. Blommor som katterna gärna kalasar på blev det med. Kort sagt; ett bra kalas med trevligt folk och massa mat. Trots stort hus, extra bänk och två iläggsskivor var det trångt runt bordet men stämningen var god. En och annan avec slank ner i de flestas strupar. Maria var tyvärr den enda som spenderade natten och drinkade till efter midnatt.

Så här dagen efter är det dock lite kyligare i huset och alltför tyst. Endast jag och katterna är hemma. Barnen sov över hos mormor och Peter tittar på boll i Göteborg. Men vad gör det när man har Olle i knät, nybryggt te i koppen och chokladpraliner helt för sig själv? Jag ska toppa med ett bubbelbad. Vetskapen om att inte bli störd av något på minst två timmar ska nog få mig att slappna av ordentligt.

Om det är så är att vara 30 fortsätter jag gärna.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...