Hästlängtan?

Ju mer hästsport jag tittar på desto mer förundras jag över att majoriteten är män. Jag menar; i alla stall man hängt har jag totalt mött fyra män och då är två av dem min far och min farbror. Var tar hästtjejerna vägen? Trots allt är de som håller hästar i området här kvinnor. Inte bara unga tjejer heller. Finns det innerst inne nån tävlingsgen som är intensivare hos män och får dem att kämpa? Att ge sig fan på att klara sig, och det med råge, inom en kvinnodominerande sport? Är det verkligen så tragiskt att kvinnor prioriterar villa, volvo, vovve före nåt annat? Eller en karriär?

Jag ska inte säga nåt; jag har själv inte suttit på en häst sen förra seklet. Men nog lockar en snabb galopp genom skogen varje gång jag ser kallbloden som betar i hagen en bit bort. Varje gång.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!

Vad roligt att du är med i min tävling! Jag skall kolla upp det där med testrumpor. Annars har jag en tesil (med metallnät) som är väldigt tät och det är denna:

http://www.tefrossa.se/tesil__tefilter_till_tekanna?category_id=0&search_string=tesil+tekanna&search_category_id=0



Många köper den och är supernöjda! Men som sagt, jag kollar upp strumpor...



Kram

Lena

2011-09-14 @ 21:35:08
URL: http://www.tefrossa.blogspot.com




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...