Min - din - vår

Det ligger någon form av hollywood-dimma över det där med att ha en "egen" låt/film/plats. Det har inte riktigt kommit mig för att lägga till med den typen av attiraljer men visst; på bio går just nu en film som jag lovade att jag skulle se med en viss person och när det inte hände undvek jag den. Tills jag satt där på lektionen i filmvetenskap och var den enda som inte sett denna storfilm. Då var det bara fånigt och romantiserat så hem for jag efteråt och såg hela filmen i min ensamhet.

Det finns dessutom en låt som får mig att tänka på saker som skedde för så länge sedan. En text som sa allt och lite till om mig. En text som skulle förklara varför hen gjorde saker som hen inte menade, innerst inne. Men klarar hen inte av att säga rätt ut vad som egentligen menas är det inget värt. Då kan Dido sjunga hur mycket hon vill.

Och om det nu vore så att jag faktiskt hade hängt upp mig på egen låt/film/plats så hade Lady Stardust varit "vår" låt och så kan vi inte ha det.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...