Hair to do

Nu när dreadsen är urkammade och jag (äntligen) kan göra lite roligare saker med håret måste jag ju införskaffa lite roliga håraccessoarer. När jag surfade runt häromveckan snubblade jag över hair chalk. Eh, va? Japp, det är precis som det låter; kritor till håret. Och för någon som tröttnar fort och vill vara lite tokig verkar det ju perfekt. Frågan är bara om man måste vara blond för att det ska bli riktigt bra. Jag blir i alla fall helt kär i färgblandningen som Foreverhair visar med TINT-färgerna. Kanske skulle man bleka håret ändå. Och införskaffa en locktång...
 
När vi ändå är inne på Foreverhair kanske man borde beställa sig en "riktig" hårmunk. I nuläget använder jag antingen en knuthjälp från Glitter eller en ihoprullad strumpa. Jag inbillar mig att en hårmunk gör knuten ännu stramare och sådär härligt strikt som jag vill ha den.
 
Hårringar är även det en sån där sak som helt gått mig förbi. Jag har varit så inne i dreads att de enda eventuella accessoarer har varit träpärlor och ringar att trä på dreadsen. När håret har vuxit ut lite blir det en hårring. Som det är nu är det alldeles för tunnt för att det ens skulle vara snyggt att sätta i tofs (och fläta ska vi inte ens tala om).
 
Som om inte hårringen i sig är snygg; hur läckra är inte ambanden och ringen modellen har på sig? Vill man matcha hårringen mer finns dessutom cuffs till både armar och ben.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...