Har man hus så - nu med bildbevis

I går kom grannen förbi när Peter höll på med bilen. Grannen höll på att måla sitt hus och tog en paus. Mitt uppe i samtalet sa Peter att vi tänkt tvätta fasaden. När grannen målat färdigt sitt hus kunde vi få låna hans byggställning, var grannens svar. Peter sa lite skämtsamt Vad står du här för - fortsätt måla då. Nån timme senare stod en byggställning på vår gräsmatta. Undrar om grannen tog det som en pik eller att han visste att han bara hade ett par brädor kvar och skyndade sig för att stressa Peter lite. Således var vi "tvungna" att börja tvätta i dag.
 
 
Nu är i alla fall övre delen av två gavlar tvättade. Ställningen är rullad till baksidan och varje gång man tittar ut genom burspråket hajar man till innan man kommer ihåg ställningen.
 
För övrigt är altangolvet nästan färdigslipat. En femtedel kvar och den är under tak så även om det hällregnar i morgon kan jag göra klart det. Sen är det bara att såpa in det. Ja, jag tänkte skippa oljan och bara såpa den här gången. Får se om jag gillar silvergrått trä eller om jag tröttnar nästa år och målar det i stället. Då är det i alla fall slätt och fint.
 
Nu är det dags för kvällsmat. Sen ska jag vila min ömma kropp. Varenda led i händerna känns sönderskakad av slipmaskinen, knäna är sargade och axlarna ömmar. Dessutom tror jag att jag är solbränd på ryggen men om jag inte ser det finns det inte.
 
Edit: 2012-09-21 Bättre sent än aldrig.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...