Det där med Twitter

Först vill jag bara säga: en av frågorna på hemtentan handlar om sociala medier så det här blogginlägget är berättigat på mer än ett sätt.
 
Jag har en rätt skön blandning av folk jag följer på Twitter. Anarkafeministen inom mig (jo, jag var lite sån en gång) brusar upp när jag läser vissa inlägg från Lady Dahmer och hennes gelikar. Sen lugnas jag snabbt ner av Minhue som kastar ur sig såna där fåniga kommentarer som gör att jag sitter i min ensamhet och skrockar. Inte alls tokigt. Det enda negativa med Minhue är att vissa inlägg är på finska och jag är övertygad om att jag missar något ännu roligare (eller bara en halvdan översättning av tidigare inlägg). Som översättningen på Ekströms blåbärssoppa; jag ser ju att de inte nämner Vasaloppet någonstans i den finska texten. (Ja, nu har ju Päivi varit snäll och översatt åt mig men kan man verkligen lita på finländare?)
 
Vill man ha något mellanting av de ovan nämnda twittrarna är Katten bra. Varken rabiat eller tokig. Bara bra. Igenkänningsfaktorn är nog störst där med.
 
Vad rekommenderar du?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...