Dreads 2.1

Jag minns inte att det var sånt jobb med dreads. Jag har för mig att jag tuperade, virkade, vaxade och sen var det klart! Nu är det ett evigt tuperande, tvinnande, rullande om och om igen. Och de ser inte hälften så bra ut som de gamla. Var det att jag hade sönderblekt hår förra gången? Och att färgningen efter dreadandet packade ihop dem ännu mer? Eller hade jag mer tålamod som 20-åring?

Nu ska jag i alla fall testa att inte tvätta håret på ett par veckor och inte heller vaxa det (mest för att vaxet är slut) så får vi se hur mycket löst hår som rymmer. Hade jag fortfarande åkt buss till och från jobbet kunde jag suttit på bussen och virkat. Det är lite svårt att göra det samtidigt som man kör bil kan jag tänka mig.

Bildbevis kommer när jag är tillräckligt nöjd med korvarna. Eller så borde jag lägga upp en bild just för att jag inte är nöjd. Så man kan se förbättringen.

Ingen vän som vill förbarma sig över mitt hår?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...