Skaffa sig jobb

I tisdags åkte vi till Vara för att hinna (orka) åka till Nossebro marknad på onsdag morgon. Det är klart bättre att åka hemifrån halv sju än halv sex.
 
Vi lyckades beta av marknaden ganska smärtfritt. Framåt tio var det fullt med folk och alldeles för varm. Då åkte vi och fikade hos moster och sen tillbaka till Vara. För min del blev det chill och häng på gräsmattan. För Peters del blev det avloppsrens. Avloppet fungerar inte riktigt som det ska vilket innebär att man borstar tänderna utomhus och låter bli att söla ner sig alltför mycket.
 
VI fick ta en sväng förbi Jula (i Skara) för lite komplettering av avloppsprylar. Då passade jag på att köpa en röjsele. Om jag vaknar tillräckligt tidigt i morgon (innan det är för varmt mao) ska det röjas i slänten. Bort med sly, brännässlor och hallonsnår. Som om det inte vore nog har Peter sparkat liv i högtryckstvätten så altangolvet ska köras över med. Nu är det ingen risk att jag är sysslolös.
 
Undrar du hur många valpar det är kvar hos min moster? Bara två. Den ena flyttar i augusti och den andra inte alls. Så sen blir det tre lurviga saker som springer runt där. Frånsett de lurviga katterna.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...