Multimediatasking

Vi är ju ett barn kort vilket innebär att man faktiskt kan åka och storhandla utan större ångest. Det mindre barnet sitter i alla fall i kundvagn.

Innan mathandlande gick vi in på Mediamarkt. För att konstatera
  1. Det blir en Zenbook.
  2. Det blir inte en Note.

Hur kom vi fram till detta då? Jo; jag har länge funderat över hur stor skärm jag behöver. Jag låste mig ett tag på att det måste vara 15" vilket gjorde att fina Zenbook föll bort. Nu har jag övervägt, funderat och tänkt en del. Och 13" är nog bättre. Så Mari kan snart ses med en rosa dator. Självklart. Jag ska försöka hitta Hot Pink, annars får det bli en Rose Gold. Eller ska det vara diskret? Jag är ju inte diskret.

Telefonen då? Tyvärr är Note alldeles för stor. Den är snygg och bra på alla sätt men den är för stor. Allt är jättestort i framtiden. Den är som min hand och då överdriver jag inte. Så nej, där får jag tänka om. Och leta efter ett ställe där jag i stället kan klämma på Lumia 800. För till skillnad mot alla andra gillar jag tanken att det är Windows Phone.

 

Ja, och sen köpte vi det vanliga, åkte hem och nu slackar vi. Alldeles innan vi går och slipar altangolvet.


Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...