Sköna maj; välkommen!

Första maj måste det väl ändå officiellt vara vår? Så jag har grävt bort lite ogräs i häcken, trimmat gräskanter och klippt rosenbuskarna. Med andra ord kliar det av gräsklipp, törne och solbränna. Nu planeras inköp av jord och växter. Dessutom ska jag försöka ordna en kompostkvarn så vi blir av med diverse ris och dessutom kan fylla upp runt syrenhäcken. Ja, den ska nog få lite tillskott av fler buskar med. Sen ska det till lite pallkragar och stenplattor på diverse ställen. I sommar är vi hemma på semestern och då vill jag utnyttja den till fullo. Drömmen är en pallkrage full med basilika så jag kan göra egen pesto.

Ja, deklarerat har jag gjort i dag med. Och dregglat lite över telefoner. Tanken var att jag skulle göra det i verkliga livet med men vissa aktiviteter har gjort att energin tagit slut. Så vi tar det en annan dag.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...