Lilla mormor

Den här dagen innehöll både plus och minus. Jag får dock säga att plussidan väger över. Än så länge.
 
Min mormor har i flera års tid legat på hem, till synes helt omedveten om omvärlden. Kort sagt kan man väl säga att hon har legat och väntat. Det är vad jag anser att man gör i den situationen.
 
För en vecka sedan fick jag meddelande från min mor om att mormor hade blivit sämre och att mor var där och vakade. I går åkte min mor hem utan att något hänt. I natt dog hon. Till slut får jag säga. Kallhjärtat kanske men för vems skull ska hon ligga på det sättet? I alla fall inte sin egen.
 
Min mormor var en seg kärring. Hon gjorde världens bästa fudge och skrattade så tuttarna skakade ordentligt. Det är den bilden jag vill bevara, ingen annan.
 
Med henne har den äldsta generationen i min familj till sist avslutats.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...