Inför programmeringen

För första gången på riktigt länge (någonsin?) lyckades jag passa in så att både riset och vårrullarna var klara samtidigt. Jag är skitdålig på det där; allt som oftast står jag med kallt potatismos, överstekt lax eller vad det nu är. I dag passade jag dessutom på att koka risgrynsgröt samtidigt. Japp; jag valde ju att ha rött råris till vårrullarna. Koktid: 40 minuter. Då kan man lika gärna stå kvar vid spisen och göra något annat.
 
Om en halvtimma börjar min föreläsning om programmering. Jag hoppas innerligt att det är på en sån basic nivå att jag redan kan det. Det är introduktion till programmering så vem vet vad det innebär.
 
I går gjorde jag nästan klart min första labuppgift i alla fall. Fyra bilder som skulle redigeras. Jag tvivlade en aning på skolans skärm så jag tänkte dubbelkolla hemma. Och jo, skärmen jag jobbade vid i går kanske inte var optimalt kalibrerad men rätt nöjd med resultatet är jag i alla fall. Så i morgon ska det finjusteras och skrivas ner hur jag kommit fram till resultatet. Sen ska jag lära mig hur kurvor fungerar (igen). Surt att man tappat så mycket kunskap när man inte använt det på så länge.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...