Piff och puff

Det låter ju fint och ambitiöst med ett eget bibliotek. Och nog är det snyggt. När det är ordning där. Sedan biblioteket flyttade till kattrummet har det dock inte varit någon ordning alls. Flera av böckerna har dessutom varit nerpackade i papperskassar.
 
I dag var vi på fyraårskalas hos ett av dagbarnen. Och vi konstaterade att det inte behöver vara så kaotiskt med barnkalas trots allt. Så vi planerar nu inför Karls femårsdag. Vilket även innebär att det borde fixas i ordning här hemma. Ja ni vet, såna där småsaker. Som att skruva/måla/täcka saker som blivit liggande. Därmed började jag redan i dag. Med böckerna. Det tog ett par timmar men minsann om jag inte fick in nästan alla böckerna. Jag gjorde en fuling och sorterade dem i storleksordning så man lär ju inte hitta nåt om man söker men jag kunde i alla fall sätta upp två hyllplan till på så sätt.
 
Peter har åkt iväg på kalas nummer två, den här gången ett 40-årsfirande. Just nu leker barnen fint på övervåningen. Ok; de läser om kiss och bajs och det är mycket pruttljud och skratt. Så nog får jag lite tid och möjlighet att piffa lite till. Jag tror jag ska göra något knappt de galnaste kattanterna gör; sätta upp alla vunna kokarder på väggen. Mest för att de tar plats i lådorna. Och för att verka lite crazy.
 
Jag tror nog att jag kan vänja mig vid det här att vara ledig på lördagar; sovmorgon var rätt skönt och att veta att man har det i morgon med känns riktigt bra. På morgondagens agenda står aktivitet med studentkåren; jag skippar alla kårfester och hänger på när de väljer utflyktsmål som djurpark och tropikhus i stället.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...