Studiepaus

Jag börjar så smått inse vad det faktiskt innebär med att plugga på högskola. Vad har jag gett mig in på?
 
I måndags var jag i alla fall med och lekte med kåren. Båtbygge som resulterade i att vår sektion faktiskt hade en båt som flöt hela vägen i mål för första gången på flera år tydligen. Trist att sista tåget hem gick halv åtta.
 
I går påbörjade vi vårt projektarbete. På måndag ska projektplanen lämnas in, en vecka senare ska den reviderade planen lämnas in. Den 7 oktober ska projektet vara inlämnat tillsammans med en individuell reflektion. Totalt max 25 sidor.
 
Mitt i allt detta har vi hemtenta. Vilket innebär att jag faktiskt måste köpa de där böckerna. Att läsa på datorn är inte lika skönt trots allt. Hemtentan ska in den 23 september så det blir inget kalas för Karl. I alla fall inte enligt Peter som är den enda realisten i det här läget. Han vet ju vad det handlar om trots allt.
 
Nu blir det lunch, sen ska jag lägga mig och lyssna på internets och wwws uppkomst (och fall?). Fördel med att plugga till webbredaktör: föreläsningarna läggs ut i video- eller ljudfil efteråt. Tillsammans med powerpointpresentation.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...