Rester på ett bra sätt

När man tröttnat på klementiner, pepparkakor och allt annat som hör julen till får man göra det bästa av situationen. Vi har redan avverkat rökt lax i potatisgratängen, sill i tunnbröd och stekt skinka. Musten och enbärsdrickan har spetats med rom och intagits sena filmkvällar.
 
I dag gick jag på klementinerna. Mest för att jag insåg att det låg en rutten sak i botten på lådan och förpestade hela köket. Således står det en liter färskpressad klementinjos i kylen. Utan den ruttna stackaren. Helst hade jag blandat josen med apelsin men några sådana halvledsna har jag inte. Inte ens några glada.
 
Även pepparkakorna bytte form. Just nu står en pepparkakscheesecake på kylning. Perfekt när man tröttnat på pepparkaka med mögelost. Mögelosten åts för övrigt till gårdagens bubbel. I tjocka skivor utan tillbehör. I går gjorde jag och Tyko pannacotta dessutom. Vad skulle jag annars göra med all grädde som vi av någon anledning köpt? Inte mer fudge i alla fall, även om den var farligt god.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...