Fotbollsmorsa

Jag har överlevt första dagen som fotbollsmorsa. Det var egentligen inte så svårt; gå till fotbollsplanen, klippa bandet om äldsta sonen, gå hem och njuta av egentid med yngsta sonen. På eftermiddagen åkte vi och hämtade hem Karl igen. Han verkade nöjd med dagen. Dagen slutade dock inte där. När Peter kom hem åts det glass och jordgubbar, sen åkte Peter till stan med Karl. Blåvitt mot Djurgården stod på agendan. Karls första riktiga match med Blåvitt. Innan har han ju bara sett Sverigematch.
 
 
Om nu Karl fastnar för det där med fotboll är det rätt ok, klubben ligger nära hemmet så jag slipper sitta i ur och skur och glo på fotboll på helgerna. Jag kan sträcka mig till att baka cupcakes när det ska samlas in pengar till kassan. Tyko förklarade att han mycket hellre ville gå i ridskola än fotbollsskola. Dyrare, inte samma laganda men helt i min stil. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...