Göteborgs Aero Show 2013

Jag tyckte att nationaldagen var intensiv. Det var ingenting mot vad den här dagen var. Trots att den inte var så hektisk. Den var bara välfylld. 
 
På morgonen packade vi barn och bil för att först fara till Rusta för att skaffa nya campingstolar, till både barn och vuxna. Sedan en snabbis till Willys för proviant. Efter det mot Säve och Aeroseum
 
Jag är inte särskilt intresserad (imponerad) av flygplan och hade gärna sett ett alternativ till de där som dras med och egentligen hade stannat hemma. Kanske veteranbilar? Fler krigsfordon? Uppvisning av Lottakår (finns de fortfarande?) eller motsvarande på mark? Allt behöver inte ske i luften. Hoppborg och Legobygge får det inte att pirra i min kropp i alla fall. 
 
Men men. Allt från Tummelisa till Gripen blev avklarat. Egentligen var det väl inget jag inte sett innan men jag vet inte om det säger mer om flygintresset hos min man än om fattigt utbud på showen. 
 
Den som inte har något för sig i morgon så rekommenderar jag nog ett besök dit. Bergrummet är dessutom öppet så har man inte varit där innan är det ett ypperligt tillfälle. Det lär vara svalt nere i berget om man behöver svalka sig dessutom (av en eller annan orsak). Barn under sju år går gratis så vad väntar du på? 
 
  
Från vänster: Tummelisa och Fokker D VII, Gripen och familjen Pantzar. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...