Samma samma

I dag när barnen kom hem tänkte jag piffa till mellanmålet lite. Hurtbullen Ida hade i går med sig fruktsallad till skolan så det tänkte jag slänga ihop till barnen. Allt som hurtbullen gör måste ju bara bra. 
 
Banan, nektarin och äpple hackades och lades i skålar. Peter ansåg att man skulle ha grädde till fruktsallad så det vispade jag, trots att hurtbullen inte hade någon grädde till sin. När frukten nästan var slut ville barnen ha mer så då åkte mangosorbet fram. Till slut kändes inte fruktsalladen så fräsch och nyttig längre. 
 
Det hela avslutades med att Tyko fick ett hostanfall så kraftigt att han spydde upp allt. Och tro mig; det får plats mycket i den lilla magen. Mitt i allt droppade det plötsligt blod, då blev det kallt inombords. Tack och lov var det bara den känsliga näsan som börjat blöda.
 
På plussidan: vi åt på altanen så det var bara att ta fram trädgårdsslangen och spola bort det. På minussidan: Peter jobbar lägligt nog i kväll så jag får ta hand om nerspydda kläder ensam. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...