Söndagssummering

Jag var naiv och trodde på riktigt att våren var på väg. Trots att det varit kallt så har solen värmt i alla fall. 
 
I går var det barnloppis i Hindås. Det vore onödigt att ta bilen den lilla biten så min plan var att cykla. Sommarcykelns bromsar är lite si och så men vintercykelns däck är utan luft. Då är det lättare att åtgärda däcken. Trodde jag. Laglapp hade vi men inget lim. Så cyklarna står fortfarande oanvända. Det blev en promenad i stället. 
 
Jag kom dit när de öppnade. Ingen kö in och efter tjugo minuter var jag nöjd. Eller hade tröttnat. Men. Då hade de kösystem med lappar. Eller snabbkassa med max sju varor. Jag hade tio. Så jag tog en kölapp och fick vänta en timma på min tur. När jag tog min lapp hade de inte ens börjat ropa upp nummer men det satt funktionärer och väntade i kassorna. Varför inte låta folk betala och gå därifrån när de är nöjda? 
 
Så nu är barnloppissuget mättat för ett tag. Fast den 23 mars är det dags för Sätilas. Det får man väl gå på i alla fall. Om man inte har något viktigare (roligare) för sig. 
 
Jag köpte några tidningar på loppisen så nu har Projekt barnbord påbörjats. Gammal bänkskiva kläs i seriestrippar och blir pysselbord för ungarna. Kanske blir det till och med klart i dag. Om inte annat ska Projekt skrivbord fortsättas i dag. Nu har jag äntligen orkat slipa klart så nu ska det grundas. När det väl är klart ska Projekt skolstolar färdigställas. Tre av fyra delar är omklädda. Sen ska benen slipas, igen. Det rann ju när jag försökte spraymåla dem så jag får ge det ett nytt försök. Sen är jag nog klar med de där halvfärdiga sakerna som står överallt. Då kan jag börja ta tag i mina UFOn i syrummet. Och laga lite smycken. Och renovera sommarcykeln. Och ta tag i fotograferandet igen. Och börja planera årets odlingar. Och beskära äppleträdet. Och... Ja, nånstans där ska jag även ha tid med skolarbeten och andra projekt jag snubblar över däremellan. 
 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...