Blodigt allvar

Efter konstant blödande i tre veckor är jag trött. Inte bara på blödandet i sig, utan kroppen är riktigt trött. Jag visste när jag satte in kopparspiralen att blödningarna kan bli rikare, både i mängd och längd. Men att blöda från ägglossning och fram till mensen lite sporadiskt för att sedan blöda rent blod i en vecka känns inte ok. Alltså inte ens lite slemblandat. Jag räknade ut i går att jag tömmer ut 15 milliliter blod varannan timme de två första mensdagarna. Ja, tömmer som i menskopp. Något annat kan man inte ens ha. Det är illa nog att gå på toaletten varannan timme; hade jag dessutom slängt en tampong eller binda vid det tillfället, hade sopberget byggts på något enormt. 
 
Så när jag kommer ihåg, tar jag järntillskott. Nackdelen med att vara vegetarian är att man inte kan trycka i sig lite blodpudding och må bra igen. I stället får jag nöja mig med brustabletter som gör mig illamående. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...