Rengör din byk men med vad?

Jag skriver på en artikel om vad kosmetika verkligen innehåller, vad de kemiska beteckningarna betyder och liknande. Jag måste säga att man blir lätt skadad. Så fort jag tar fram en produkt ur mitt badrumsskåp, läser jag på den och nästan äcklas. De största bovarna står dock Peter för (om man bortser från mina nagellack). Hans schampo innehåller (frånsett parabener och SLS) zinkpyrition och hans tandkräm innehåller både SLS och PEG-32. Även barnens tandkräm innehåller saker som gör att jag vill kasta den. Barnens badskum har jag inte vågat titta på än. 
 
Just nu är jag extra glad över min rasullera och ska nog köpa mer så jag kan använda den till både ansiktsmask, tvål, torrschampo och vanligt schampo. Barnen ska börja tvättas med havregryn. Badar gör de redan helst i olivolja. Kanske ska jag slå till på lite tvättnötter till tvättmaskinen med. Hej skogsmulle!  
 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...