Lite skryt

I går fick jag betyg på min animation. Jag sträcker inte lite på mig när jag läser kommentaren till dessutom. 
 
"Själva animationen kommunicerar såväl det övergripande temat (60-talsinspiration) som filmens handling strålande bra. Filmens olika scener knyts samman visuellt (t ex med färger) och med rörelser och det finns flera exempel på fina övergångar från en scen till en annan. Bildspråket är effektivt och man får som betraktare en klar uppfattning om vad filmen handlar om, som piller, skräck, paranoia etc. Samtidigt är grafiken mycket tilltalande, och det finns också humor i berättelsen. Bildspråket har en påtaglig relation till vad som anges som inspiration i rapporten, men det handlar inte om någon slavisk imitation. Ett i alla delar riktigt bra arbete!"
 
Det är bara att inse att jag är mer bild- än textmänniska. Eller kanske att jag är bra på både och. Och vi kan väl säga att den här kursen var mer intressant än jag trodde att den skulle bli. Det är inte helt omöjligt att jag skaffar mig den fulla versionen av programmet och lägger till ännu ett intresse på min lista. 
 
För den som vill se första inlämningsuppgiften har jag den här. Lite väl basic men å andra sidan var inte kraven så stora heller. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...