Tre räcker

En del av mig, den som är logisk och kan tänka klart, förstod redan från början att det inte skulle bli någon Otis. Jag talade med kattvakten, aka min mor, som suckade dramatiskt när jag undrade om det var ok med fyra katter. Egentligen sa hon det jag tänkte. Och visst hade det blivit svårare att transportera fyra katter plus två barn när vi åker iväg en längre tid. Inte för att vi gör det så ofta men ändock.
 
En mycket liten del av mig, aka crazy cat lady, saknar honom djupt. Tyko babblade på konstant samma dag jag visade bilderna på katten. Han ville ju ha en katt. En egen. Och jag fick bilder för mitt inre där Tyko och jag drar runt nån kattstackare på utställningar när han blir lite äldre. Då blev hjärtat ännu blödigare. Tyvärr var inte effekten densamma hos Peter.
 
Det är ok. Jag kompenserar genom att kela extra med de jag har, städa lådorna lite oftare och inse att det räcker med tre.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...