Hej vår!

Det sades att det skulle vara fint väder i helgen. Att våren faktiskt skulle vara kommen. Jodå, 20 grader visade termometern så det stämde kanske. Min mor hämtade barnen i fredags så nu skulle vi passa på att göra en massa saker, vara ambitiösa.
 
Lördagen spenderades på resande fot. Ner till Kungsbacka där vi avverkade Freeport, med obligatoriskt besök i Lindts butik. Sedan snickerifärg på Flügger, så att Tykos säng äntligen kan målas. Låda från hans byrå var med som prov så vi fick samma nyans.Sedan till Erikshjälpen, där både och och sambo fyndade, i helt olika kategorier. Hos Hamstern fyndade vi dock böcker båda två. Sedan blev det mat i Landvetter. Om man ska vettig sushi, är det dit man far.
 
Väl hemma åts det och sedan slipade jag lite på sängen. Slipmaskinen är inte min vän riktigt och dammar när man använder den så jag orkade inte köra färdigt i går. I stället blev det film in på natten och upp tidigt i dag i stället. För att åka till Kvibergs marknad. Tanken var att besöka Kvibergs överskottslager men de har tydligen flyttat till Säve av alla ställen. Sen skulle jag ha delar till cykeln men det var jobbigt mycket folk överallt så vi hämtade barnen och for hem. Sambon lagade mat ur sin "nya" kokbok, jag slipade klart sängdelarna. Nu har första lagret grundfärg kommit på dessutom. På sängen, inte sambon. Sedan for sambon till jobbet. Japp, så spenderar han söndagarna ibland.
 
Men så värst ambitiösa har vi ändå inte varit. För vad har vi gjort; egentligen?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...