En liten tur

I dag gick vi upp tidigt, tidigt. Allt för att gå på auktion och fynda. Det var årliga auktionen i Saleby (första helgen i augusti så ingen glömmer det). Egentligen fanns väl inget intressant. Jag fyndade en hattask. Och min mor köpte en skolbänk och en grävmaskin till Karl. Det dröjer nog ett tag innan han kan använda det men ändå.

Dessutom, när Peter gick i väg med Karl till bilen, hittade jag ett ragg. Eller; han hittade mig. Som vanligt med alla nötter. *suck* En lite långsam typ som inte fattade hintar öht. Men det är väl min lott i livet. Oavsett var jag är hittar de mig. Men men; Peter hittade ju mig. ;) Så ibland lyckas de ju.

Nu är Peter på fotboll. Karl kladdar med vatten på köksgolvet och har precis ätit druvor och äpple. Men inga fler stora, oskalade druvor till honom; på väg till Saleby spydde han rakt ut i bilen. Förutseende mor som jag är hade jag ombyte. Bara till Karl dock. Memo: ha handduk och tvättlappar i skötväskan, förutom två ombyten.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...