Dagens barnloppis

Vi gick upp i tid, gjorde oss i ordning och for till Sätila tidigt. Vi var på plats strax efter de öppnat. Och lite panik satte in. Jag förstår inte hysterin på barnloppisar! Men med tanken på hur mycket saker som folk bar omkring på måste det ju löna sig. Tjejen framför mig i kassan handlade t ex för över 500 spänn. Bara småplock. Mina 150:- kändes med ens futtigt.

Mina fynd i dag blev några dreggellappar till Tyko och lite kläder till Karl. Jag orkade inte rota på mer än ett ställe. Inte en enda leksak heller. Stolt. Nu tumlar kläderna runt i torktumlaren så vi får väl njuta om en stund.

Men nu är jag alltså lite inspirerad. Den 2 april är det klädbytardag (barnloppis/barnprylmarknad/whatever) i Hindås. Jag ska titta igenom lådorna (japp, två stycken hittills) med kläder som Tyko vuxit ur och se vad jag kan släppa ifrån mig. För jag borde nog vara realistisk; vi behöver inte spara tio flyttkartonger barnkläder. I alla fall inte när Tyko avverkat dem. Ett par plagg som minne räcker nog.

Jag är dock lite skeptisk till just "lämna in-få ett nummer-vi säljer åt dig"-loppisar. Det verkar vara en hel del fuffens; dels folk som stjäl och dels fel säljare som får betalt. Å andra sidan hade jag inte orkat stå och sälja själv. Folk som prutar, trängs och allmänt äcklar mig. Dilemma.

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har också varit lite kluven till det där konceptet men här hos oss tycker jag att det verkade vara bra koll på det hela så det ska bli intressant att se hur det går...

2011-03-12 @ 15:44:20
URL: http://welcometothejungle.bloggproffs.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...