Lugnt och fint

Dagarna börjar flyta ihop till en grötig massa. Om jag inte skriver ner vad som hänt vilken dag blir jag lätt förvirrad och tror i värsta fall att jag drömt allt.

Vi kom till slut hem från vår resa i Skåneland. Då hade vi hunnit med inspelning av Sommarlov och rundvandring i Malmö, fabriksförsäljning på Frasetti, Väla köpcentrum, Beredskapsmuséet i Ängelholm (åk dit!) och bad i havet. Sen hem, sova och göra minsta möjliga på tisdagen. Ja, vi åt ju min efterlängtade sushi. Gånger två då barnen inte åt så mycket av det. Nya favoritstället i Landvetter har ju haft semesterstängt tills nu så jag har gått och trånat.

I dag gick vi upp halv sex för att åka till Nossebro. Sista onsdagen varje månad har de marknad och den i juli brukar vara den största och mest välbesökta. Vi var egentligen inte ute efter något men det är alltid trevligt med marknad. Efteråt åkte vi till Vara och hängde en stund. För att ta en utflykt till Falköping. Tanken var att besöka strutsfarm och dylikt men det var stängt. Vi fick titta på strutsarna från utsidan. Tokiga djur det där. Ett besök på Falbygdens ost blev det i stället och det är inte fy skam.

I morgon ska Tyko till BVC, annars har jag planerat att göra ingenting alls. Sova allra helst men det kommer väl sluta med att jag målar lister och klipper gräs. Sen har jag ju fönster att skrapa och måla. Om det är fint väder i morgon får det väl bli sånt. Färg har jag så ursäkterna är få.

Först till västern, sen söderut

Ungefär samtidigt som tålamodet börjar upphöra fullständigt är barnen nattade i en bäddsoffa på Mayfair hotell i Malmö. Påfrestningarna har varit många i dag som varit en mycket lång dag med heldag på High Chaparral och vidare resa till Malmö. I morgon ska vi upp tidigt igen. Jag misstänker att det blir en minst lika lång och varm dag. Då står förvisso bad i havet på att göra-listan. Längre resor utan fungerande AC säger jag blankt nej till hädanefter.

Flash mob

I dag har jag nog visat det mesta för familjen Larssons grannar: när jag tog på mig skorna böjde jag mig framåt och visade de östra grannarna brösten och när jag klev ur hängmattan visade jag de norra grannarna skrevet. Jag kan verkligen föra mig i klänning.

Köln i bilder

[x] Se Kölnerdomen
[x] Promenad i hamnområdet
[x] Besök på chokladmuséet
[x] Hohenzollernbrücke (dock inget eget hänglås)
[x] Inhemsk dryck (testade kölsch men föredrar helt klart den skotska cidern)
[x] Se band - Icon of coil för tusende gången, minst
[x] Se band - Die form för första gången

Så. Jag upplevde sevärdheterna. Jag såg både gamla och nya band. Jag drack alldeles lagom mycket cider. Jag hade helt enkelt en alldeles underbar tid i Tyskland. Jag laddar redan för nästa års Amphi.

Så gick juli och kom aldrig åter

Är det ok att säga att juli helt enkelt har varit för hektisk för att jag skulle hunnit blogga? Jag tror det. Det har varit jobb, redaktionsmöten, födelsedagsjippo och festivalbesök. Det är en vecka kvar på semestern och den kommer troligtvis bli minst lika hektisk. Då ska alla de där barnevenemangen bockas av; Liseberg, Sommarlovs-"studio", High Chaparral och säkert fler saker. Jag vill dessutom klämma in lite besök på loppis, auktion och marknad. Sen blir det tillbaka till jobbet ett par veckor innan skolan drar igång igen, då med extra mycket evenemang tack vare nya studenttidningen. Vi får se när magkatarren kickar in.

SMSgrupp

Jag tänkte att jag skulle vara smart och använda SMSgrupp för att kontakta folk smidigt. Främst när det gäller redaktionsmöten och sånt. I privata livet har jag svårt att se en funktion i att skicka samma sms till flera och ändå bara betala för ett. För den som är intresserad av tjänsten (och vill ge mig en möjlighet att vinna lite saker) kan väl klicka på länken och läsa vidare. Jag är själv i för tidigt stadie för att säga vare sig bu eller bä.

Tittat på hus

Fråga inte hur jag hamnade där men gårdagen ägnades en stund åt att titta på fastigheter som är till salu. Jag började undra varför vi inte bor i Mariestad, Töreboda eller Saleby. Jo, jag förstår att restiden till och från arbetet blir oerhört lång men husen! Och priserna!

Tidningen formas

I går hade vi vad man nog får kalla vårt första riktiga redaktionsmöte. Även om inte alla var närvarande. Det blev en del gjort, ansvarsområden tilldelade och vi var alla trötta efteråt. Runt halv elva åkte en trött skara härifrån. Nu har vi en vecka på oss att få svar på lite frågor och ordna lite praktiska saker, sen har vi layoutmöte nästa vecka. Då ska "bara" grafisk profil och tidningens utseende bestämmas. Tills dess har vi kanske även ett par artiklar som vi kan publicera.

För att hinna med tryck och distribution innan introveckorna känns det som att semestern kommer bli rätt stressig.

Tröttnat på möblerna från förra århundradet

Rätta mig om jag har fel men visst har jag vänner som vill befria mig från lite möbler? Jag orkar bara inte lägga upp nån annons på Blocket. Är det nån som är intresserad så kom med ett skambud. Valutan behöver inte nödvändigtvis vara SEK. Eller ens kontanter.