Året jag blev vuxen

År 2015 kan definitivt räknas till det år jag samlat flest vuxenpoäng. Det gör dock inte att jag känner mig mer vuxen.
 
Om man bortser från avslutande tentaplugg, inleddes året med nytt jobb. Ett jobb som är precis det jag vill ha. Missförstå mig rätt; jobbet i fotoaffären gav mig oerhört mycket och det var många glada år. Men jag behövde gå vidare, vilket jag verkligen insåg när jag återgick till studier jag en gång inledde på gymnasiet: grafisk design. Så den 19 januari 2015 gjorde jag min första dag som marknadsassistent på Busck & Co AB. Torr titel men innehållet är som gjort för mig med allt från att hänga på mässor (där jag formgivit montern) till möten med tryckfolk som är minst lika nördiga som jag.
 
Jag vet inte om det gav vuxenpoäng men familjen reste till Polen, inte en utan två gånger i år. Om man ser det som att man stärkte familjeband plussades nog poäng. Däremot gav nog turistandet i kungliga hufvudstaden vuxenpoäng då varken jag eller Peter besökt Stockholm i annat än festivalsyfte.
 
Sedan har jag gjort en massa typiska vuxensaker: värderat om huset, sett om lån och försäkringar, gått på hälsokontroll ... 
 
Och Fuxen får vi inte glömma! Röda faran, Flamman, Julkulan, Räserbilen. I oktober var jag nere i Halmstad och provkörde och sedan köpte senaste tillskottet i vår bilpark. Ja, för Peter vill inte skiljas från Helmuth riktigt än så bilpark börjar det bli.
 
På minussidan hamnar väl Oskars diabetes som upptäcktes i maj. Dessutom hade han ju FORL och opererade bort en del tänder.Men jämför man hur han mår nu och då är det en klar förbättring. Diabetesen är inte borta men klart bättre är hans värden.
 
2016 behöver kort sagt bjuda på fler festivalbesök, barhäng och karatefyllor. För inte kan jag bli helt vuxen riktigt än. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...