Vad som komma skall

Nu är det ju så att jag har mååånga ufon liggande. Och ett efter ett ska jag beta av dem. Så jag behöver en knuff, eller en rejäl spark så jag nästan trillar omkull om jag ska bli klar. Jag tänkte därför lista saker som inte är klara men som borde bli det, och det ganska snabbt då det bara är småsaker kvar på dem.

Således:
Vit korsett - axelbanden ska sys fast, skaffa snöre
Vinröd korsett - kantbandet ska sys fast, snöret ska klippas till rätt längd
Röd stormhatt - sy fast brätte, band på utsida och insida
Marinblå hatt - hänge ska sys fast i framkant, svart gummiband till hårnålar ska sys fast
Rosarutig pillerburk - ett lager tyg till, band på insida, svart gummiband till hårnålar ska sys fast
Svart hatt i lack - ska kläs i lack, svart gummiband till hårnålar ska sys fast
Sparkdräkt i frotté - kantband sys fast, tryckknappar nitas fast
Body med fladdermöss - tryckknappar nitas fast
Omlotttröja med Barbaskön - tryckknappar sys fast
Omlottskjorta - ringa ur ärmhål, kantas
60-talsjacka - skaffa ringar och sy fast dessa
Vinröd "gardinklänning" - göra snörning i ryggen
Neongul klockad kjol - sy klart linning
Marinblå klockad kjol - linning ska klippas till och sys dit
Vinröd "operakjol" - linning ska klippas till och sys dit
Hundtandsmönstrad veckad kjol - sy klart linning, läggas upp

Så ja, det är bara småsaker på allt egentligen. Men så ska man ha tid, ork och lust till det. Och till vissa saker är det band, dragkedja eller knappar som ska köpas. Men jag ska försöka bli klar med ett plagg i veckan i alla fall. Denna veckan blev jag klar med mitt vinröda linne. Inte illa. Kanske att det kommer upp bildbevis. Inga fler nya plagg ska påbörjas innan jag har betat av listan. För jo, det ligger fler plagg än dessa och väntar... Eller ett plagg till; kanske ett par byxor bara.

Kommentarer

Säg något:

Ditt namn:
VIP

E-post: (publiceras inte)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0