Sömnadskurs är sprättkurs

I dag startade sykursen för terminen. Jag återupptog jobbet med sovpåsen till Karl. *många svordomar* En sovpåse; hur svårt kan det vara?! Tydligen jätte om man inte tänker. Jag sydde, sprättade, sydde igen och sprättade. Sydde en sista gång, fick sprätta igen. Och tyget räta mot räta??? Jag stod som ett fån och undrade vad syfröken menade. Alltså; jag vet ju vad det är men det stod totalt still. Ska sprätta det sista imorrn om jag får tid när Karl sover och kanske sy dit dragkedjan. Annars ritar jag nog bara ut ett mönster till velourbyxorna jag ska sy till Karl. Kom dessutom på att jag har rosa velourliknande tyg som nog blir jättefint på honom, med svart mudd till.

På sykursen har vi varje gång med oss fika. I dag bjöd Kicki på semlor. Jag har ännu inte bestämt när jag ska ta med fika, men jag har i alla fall bestämt att det blir cupcakes. Frågan är bara vad för sort. Och så vill jag gärna dekorera med nåt passande. Nån som har nåt förslag?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...