Långtur

Då vår bil har valt att inte fungera mer än litegrann, hyrde vi en bil i dag för att ta oss till Ljungbergs tygmarknad bl a. Men först åkte vi till Ica för att hämta ut fem (!) paket till mig.

Ett styck låda med Urine Off. Återkommer om hur det verkligen fungerar eller ej. Sägs neutralisera kattkiss.
Ett styck låda med LdB-prover
Ett styck låda från Dunderbutiken med en Kiss-tröja, en Bajs-tröja och en Kiss & Bajs-underbyxa till Karl. Även en tandborste som blinkar i tre minuter till Karl (eller mig?).
Ett styck låda med vunnen hattask från Tradera. Dock är den låst så vi får se hur vi löser det.
Ett styck påse med kläder och skor från Ellos. Det var mest för skornas skull jag beställde, kläderna passade dåligt som vanligt.

När vi sen kom hem låg en avi på golvet. Två paket väntar på mig på Ica...

Efter Ica körde vi en sväng förbi jobbet. Jag behöver fler plastfickor till mitt scrapalbum. Givetvis passade inte de fickorna som fanns med mitt Clas Ohlson-album. Suck... Men enligt deras hemsida ska det finnas plastfickor till albumet. Vi får väl se, senast jag var där hade de inga.

Ljungbergs hade inte fått in Saldos tyg, såvitt jag kunde se. Det var väl inga direkta tyger som lockade mig heller så de reade ut. Kanske det vita med rosa siluetthundar. Men var skulle jag ha det? Eller det vita med röda krusiduller? Jag har ju ingen aning om hur stora fönstren i det nya huset är än. Annars hade de fina jultyger som kunde blivit gardiner.


Nåja... Efter detta åkte vi på en liten bilpromenad. Vi åkte bort till huset och spanade in omgivningarna. Tydligen ligger det en ridskola inte långt därifrån! Jo, jag tror att jag behöver färska upp mina kunskaper en del. Och kanske att Karl vill börja rida när han blir lite större.


Just nu är Peter och Karl iväg och umgås med Chalmersmänniskor. Jag pustar ut hemma. Kanske ska sy lite. I kväll är det dags för Fresh fish. Om inte Camilla har glömt bort det.


Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...