Orientexpressen i Göteborg

I går lekte vi multikulti. Vi var med andra ord iväg till Kvibergs marknad. Peter skulle köpa polsk ost så han kan göra sernik (stavning?), polsk ostkaka. Polsk korv blev det med. Men alldeles för mycket folk var det så det var det enda vi letade efter och köpte.

Vi for sedan till Göteborgs Orienthus. Ojojoj! En orgie i baklava, kryddor, halal och annat man inte visste att man behövde. Eller ja; kött öht klarar jag mig utan men ändå... Förvånansvärt mycket var tyskt dock, detta förlovade land som jag inte visste var Orienten.

Efter detta besök blev det Saigon Cash. Och man tycker ju att jag borde lärt mig; drycker därifrån är inte goda. Men de färgglada figurerna och japanska tecknen lurar mig på villovägar. Och koalakexen som jag hittade där förra gången hade den inte kvar. Däremot lyckades Peter hitta jordgubbskringlor. Mums. Och en massa spännande nudlar införskaffades. Hur låter inte nudlar med revbensspjäll, satay eller vårlök?

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...