Söndag

Jag är klart nöjd med förmiddagen. Jag gick ut en stund och grävde upp den sista kryddan. Förmodligen nån citronmeliss för det luktade när spaden for genom rötterna. Och rötter hade den. Ett spindelnät som sträckte sig långt under altanen. Så vi för se vad jag lyckades få upp. Jag låter det vara osått där en stund i alla fall om den nu har överlevt.

De övriga växterna är satta i hinkar och ska skänkas till Camilla. Jag tror annars att jag hade haft oregano växandes i hela komposten om jag slängt dem där.

Peter har nästan huggit ner hälften av stockarna vi köpte förra året. Men trots flera lass med skottkärran så syns det knappt att det är plockat ur högen med vedklabbar.

Karl ska göra som mamma gör så även han har grävt i rabatten i dag. På den sidan inget växer som tur är. Jag var orolig att han skulle gräva upp jordgubbsplantorna igen. När vi tröttnade gick vi och satte oss på altanen och hade fruktstund. Peter ligger nu i soffan och glor på fotboll. Vilket han ska göra igen om några timmar. Fast då live. Jag och Karl passar på att åka till Slottskogen och ta en promenad med Camilla. Kanske titta på lite djur. Vi har ju aldrig tagit oss energi för att åka dit med Karl innan.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...