Långhelg

Det är fascinerande att man blir så trött av att inte göra nånting. Eller ja; inget ansträngande i alla fall.

I fredags kväll åkte vi till Vara. Vi var framme efter nio och kom inte i säng förrän ett par timmar senare. Karl hade dessutom suttit uppe och väntat på oss.

På lördagen skulle vi på Jordgubbens dag-firandet. Ingen led av tiden så vi kom iväg lite sent. Hade vi varit ambitiösa hade vi hunnit med både Slöjddetaljer och tygshopping.

Karl fick i alla fall lekt av sig ordentligt; graits hoppborg utanför Ica och ponnyridning i parken. Han valde den största hästen dessutom. Jag är nöjd över att jag valde Ergon i stället för barnvagnen kan jag säga. Mycket folk, trångt och allmänt varmt.

På kvällen blev det födelsedagsfirande; Majvor kom med tårta och fick gåvor som tack. Det blev inte fullt lika sent som på fredagen; halv elva kom vi i säng, inkluderat barn.

I dag skulle vi upp tidigt så klockan ställdes. Vi skulle på auktion/loppis. Och som vanligt blir det man är ute efter snordyrt. Peter fyndade en Front 242-skiva (och lite annat) för 20 spänn dock. Jag åkte hem med en fyndlåda. Jag trodde att den innehöll diverse barnkläder men i botten låg minsann både 50-talsmönster och fejkkragar. Woho!

Sen har vi mest slappat (läs möblerat om, gått igenom gamla tidningar och mekat traktor). Vi kom hem för nån timme sen och jag är trött in i själen. I morgon är jag ledig dock så jag hoppas att barnen har vett att ha sovmorgon.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...