Börja jobba

Så var man där igen. Ekorrhjulet Fast så ser jag det inte. Inte än i alla fall. Snarare som ett sätt att träffa andra än bara min familj.

Jag har jobbat i två dagar. Och redan har datorer krånglat, saker reklamerats och stamkunder tjatat hål i huvudet. Och jag har saknat det. Det enda negativa är att jag inte träffar mina barn så mycket. Tyko tjuter av glädje när jag kommer hem, men strax därefter sover både han och Karl.

Skaparglädjen återkommer i alla fall när jag åker buss. Att skriva, att läsa, att teckna, att sy, att sticka. Storslagna idéer som jag får skynda mig att skriva ner, annars äter amningshjärnan upp dem.

Nu ska jag jobba hemifrån ett par dagar men vill ni se mig hittas jag snart i en butik nära dig.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh vad avundsjuk jag blir! Eller skräckslagen? Men jag längtar tills den dagen Julia blir lika lycklig av att se mej som hon blir av att se Daniel när han kommer hem.



Snacka om att vara otacksam! Hon blir ju glad av att se mej, men jag ser inte skogen för alla träden.

2011-03-16 @ 21:25:30
URL: http://www.chamomilla.se




Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...