Jag kom, jag såg, jag fyndade

I helgen var det dags för barnloppis i Sätila. Jag kunde inte gå i går utan det fick bli en tur i dag. Och bra var väl det; halva priset plus en tiondel av folket. Gå direkt till kassan utan att stå i kö.

Jag hade två saker att finna: en regnoverall till Karl och ett par stövlar till Tyko. Någon overall fanns inte men ett par rosa Tretorn i storlek 21! Sen blev det ett par böcker och byxor till Karl. Och det där med söndagsshopping är nog min grej; jag våndas och ångrar mig ofta när jag kommer till barnloppisar i vanliga fall. Men att faktiskt kunna röra sig fritt och titta igenom plaggen på borden gör det helt klart bättre. Sen kanske man går miste om de "bästa" sakerna men å andra sidan kanske det inte var nåt som skulle lockat mig ändå.

Nu rullar tvättmaskinen med mjukisbyxor, ugnen bakar lax och yngste sonen sover. Den äldre väntas komma hem från sin mormor om ett par timmar. Fram tills dess kanske man kan vila lite.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...