Färgglatt och färgklart

En bloggpaus är på sin plats. Alltså en paus från tentan. För att blogga, göra annat.
 
Jag har nu skrivit 1743 ord. Detta är förvisso inklusive hänvisningar och källförteckning men utan det är det ändå över de 700-900 ord texten ska vara på. Hur hackar man sönder något så fullständigt? Det är ju hälften som ska bort.
 
Dessutom är jag inte nöjd med diskussionen. Hur kan man diskutera när texten bara tar upp fakta; problem och lösningar? Ska man ifrågasätta hens lösningar? Komma med bättre själv? När det är en person som ägnar hela sitt liv åt färghantering och kurser om detta.
 
Men jag kan säga till herr Buse: jag förstår. Till slut. Nu har jag malt texten om och om igen och jag förstår vad färghantering handlar om. Jag förstår skillnaden på arbetsfärgrymder och diverse profiler. Jag har förvisso skummat igenom hur man gör med dem men jag förstår och det är väl det viktigaste?
 
Tillbaks till hackandet. Under tiden unnar jag mig chokladpraliner.

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...