Hej(a) bitterfittan!

För att slippa sitta och sura över fotbollen, lägger jag mig tidigt. Att titta på färg som torkar är i det här läget roligare. Det görs i form av nagellack. Två av lacken från Köln testas; ett pärlemovitt med confetti ovanpå. Jag är ännu inte vän med confettin dock; jag sitter gärna och pillar loss det. Troligtvis kommer ett nytt lack målas inom de närmaste dagarna. 
 
Nedersta vita lacket med tredje lacket i översta raden. Ser precis så 80-tal ut som jag hoppats.
 
Annars surar jag över det mesta i dag. Trots att jag fick svar från CSN och kunde ansöka om studiemedel. Trots att barnen varit förvånansvärt snälla. Trots att jag bara behöver köpa/låna hälften av kurslitteraturen. Och så vidare och så vidare. Det är helt enkelt en sådan dag. Då jag helst vill piska skiten ur någon. Eller bara borde ut och cykla en timma. Men nej; växelvajern behöver ju bytas och att promenera/jogga/springa hjälper helt enkelt inte mot aggressioner. 
 
Så jag målar naglarna. För det är något man ska göra när man surar. Verkligen. Fast när det är färdigt kan man vara lite nöjd i alla fall. Det blir ju fint i ett par timmar åtminstone. Och så kan jag drömma om Köln. Med världens bästa sushi, efterfester på hotellrum och båttur på Rehn. Precis som festivalliv ska vara. 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...