Årets serier

För nästan ett år sedan insåg jag att man kan se serier på Viaplay. Ja, Peter har konto för att kunna se fotboll. Så jag började botanisera bland utbudet. Och nog har det blivit ganska många serier sedan dess. Några är avslutade (på gott och ont) och några följde jag sedan innan. 
 
Jag skulle kunna skriva en lång lista och låta det vara så. Men vad ger det? Serierna är trots allt uppdelade i olika kategorier. Som de jag började titta på i brist på annat och inte kan slita mig från. Där hamnar Crossbones och Outlander främst. Båda är bra och jag jobbade mig snabbt igenom de avsnitt Viaplay erbjöd. Några som varit över förväntan är även Black box, Red widow, Damages, Rush och Unforgettable. Sedan har jag sett Castle, Rabbit falls och Men at work i (rejäl) brist på annat. Eller ja, jag ville snarare ha något att se som inte var så viktigt att jag var tvungen att se flera avsnitt i rad. Vill man slötitta så funkar även Community och Trophy wife. 
 
På Viaplay finns även serier jag sett tidigare och rekommenderar varmt. Sherlock, Firman och Alcatraz är sådana. Trots att Alcatraz aldrig avslutats. Och på tal om icke avslutat så ska man även ha sett de avsnitt som gjorts av The event och Flash forward. 
 
Och givetvis ser jag Agents of S.H.I.E.L.D., Continuum, Falling skies, Haven och Revenge som man hittar hos Viaplay. Blacklist började jag titta på men det var ett tag sedan sist, vet inte riktigt varför.  
 
Det finns även vissa serier som jag på grund av Viaplay måste följa och som inte längre finns i deras utbud. Det är Pretty little liars och Once upon a time. Var, när och hur jag ska ta upp dem igen är olkart men de är oavslutade för mig.  
 
I vissa fall kan man bara säga åt mig att läsa böckerna i stället. Och jo, Outlandersböckerna har jag sedan flera år. Och 2015 ska innehålla bra mycket mer litteratur än 2014 gjort. För bara häromdagen insåg jag hur fina vänner böcker är. Så Fördömd lästes ut på bara ett par dagar. Målet med 2015 är att en hyllmeter böcker ska läsas, minst. Och köps det fler, ska dessa läsas. Utbudet är stort; jag har ungefär 20 hyllmeter böcker som ännu inte är lästa. 
 

Kommentarer

Har du något att tillägga?

Namn:
VIP

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...